Nagovor ravnateljice

Poslanstvo OŠ Griže se glasi: »Skupaj za zdrave, motivirane, uspešne učence, učence z dobro samopodobo.«

Poučevanje o vrednotah je vpeto v vizijo šole, ki je  v Letnem delovnem načrtu OŠ Griže in POŠ Liboje zapisana kot …

Delamo za 

Strpno 

Kvalitetno 

Ustvarjalno 

Prijazno 

Napredno 

Odgovorno šolo.

Smo Unescova šola in nosilci Unesco projekta Pletemo niti mreže. Unescova šola smo postali s sprejetjem med polnopravne članice, 2. oktobra 1999. V maju 2002 smo začeli z izvajanjem  nacionalnega Unescovega projekta Naravoslovni  tabor  za osnovnošolce. Leta 2012 smo prešli na projekt Pletemo niti mreže, ki ga vsako leto razvijamo na izbrano temo. V letu 2019 smo tako obeležili 20-letnico delovanja Unesca na šoli, v letu 2020 pa 20. zaporedno izvedbo Unesco projekta.

Spodbujamo odgovoren odnos do zdravega načina življenja. Pri tem ste nam v veliko pomoč in podporo starši, ožja in širša lokalna skupnost. Zdrav učenec, ki je motiviran, ima dobro samopodobo, se bo dejavno vključeval v učni proces. Učitelj, ki rad prihaja na delo, skrbi za svojo fizično in psihično kondicijo, se strokovno izpopolnjuje, bo z veseljem pripravljen na aktivno sodelovanje z učenci, sodelavci, starši. Vse to posledično vpliva na kvaliteto in naprednost centralne in podružnične šole.

 

Zavedanje o pomenu zdravja za posameznika in skupnosti smo povezali z načeli delovanja Unesco šol ter Delorsovimi stebri, to pa nadgradili z idejo o temi letošnjega projekta. S projektom Pletemo niti mreže z zdravjem želimo spodbuditi učence, da razmišljajo o zdravju na različne načine, predvsem pa, da so stvari čim bolj spontane in vključene v naš način življenja samoumevno. V šoli se otroci pri vseh predmetih srečujejo z različnimi temami zdravja, zato bi želeli, da z nami delijo svoje primere dobre prakse. Ob koncu projekta bodo prispevki naše šole in sodelujočih šol strnjeni v skupni dokument.

 

Imamo naziv Kulturna šola. Učencem ponujamo pester izbor dejavnosti na folklornem, gledališkem, literarnem, likovnem, fotografskem, turističnem, plesnem, filmskem in glasbenem področju ter na področju varovanja kulturne dediščine. Učence spodbujamo k ustvarjalnosti in izražanju le-te, krepimo odgovornost, razvijamo odnos do kulture, umetnosti, znanja, prizadevamo si za sodelovanje in povezovanje. Vse to je odlična popotnica za prepoznavnost šole, kraja in posameznika.

Pedagoški in strokovni delavci smo odgovorni za poučevanje. Zavedamo se, da kvalitetno delo prinaša bogastvo znanja, ki daje pravo vrednost človeku. Zaradi potreb sodobne družbe, izzivov časa in prostora je nujno ustvarjanje učnih okolij za 21. stoletje. Pri tem pa je nujna odprtost učitelja za spremembe in motiviranost za učenje in profesionalni razvoj. Že sedaj smo spremljali kakovost VI procesa z vidika uspešnosti poučevanja, opazovanja in evalviranja procesa, vodenja strokovnih razprav. Izvajali smo samoevalvacijo na osnovi kazalcev kakovosti in zbranih dokazil, s tem pa ugotavljali šibka in močna področja delovanja posameznika oz. kolektiva.

 

Naša skrb je razvijanje vrednot, ki bodo zagotavljale pozitivno, varno in ustvarjalno klimo na šoli. Ta prinaša veselje do dela, spodbuja vedoželjnost, motivacijo do raziskovanja in odkrivanja vedno novih znanj, tudi učenja na napakah. Poučevanje o vrednotah je vpeto v vizijo naše šole.

 

Spodbudno in varno delovno okolje prinaša veselje do dela tako učencem kot pedagoškim in strokovnim delavcem, spodbuja vedoželjnost enih in drugih, motivacijo za raziskovanje in pridobivanje novih znanj in spretnosti.

 

S pomočjo ustanovitelja, ki namenja določena sredstva za investicije investicijsko vzdrževanje, si prizadevamo za redno vzdrževanje zgradb in realizacijo prioritet, ki izhajajo iz aktualnih potreb.

 

Prioritetni vzgojno-izobraževalni cilji so usmerjeni v usposabljanje za:

  • učenje za življenje (kritično razmišljanje, reševanje problemov, sodelovanje, ustvarjalnost),
  • vseobsežno pismenost (bralno, matematično, naravoslovno, finančno, digitalno …) na način, da naučeno in osmišljeno znanje in razvite veščine uporablja v različnih situacijah na prožen in ustvarjalen način.

 

Za novo šolsko leto smo si zadali nove strokovne izzive, ki so povezani s prizadevanji, da uresničimo zastavljene cilje v okviru strokovnih aktivov, projektov, razvojnih nalog, aktivnosti za izboljšanje kakovosti življenja in dela na šoli ter komunikacije deležnikov vzgoje in izobraževanja. Pri tem se povezujemo z ustanovami in institucijami, kot so Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje (vključenost v eksperimentalni projekt – krepitev digitalnih kompetenc), Unesco urad (članstvo v ASP mreži šol), Zavod za šolstvo RS (svetovalne storitve, izobraževanja za kolektive in posamezne strokovne delavce, aktivnosti za spodbudno in varno učno okolje), Šola za ravnatelje (izobraževalne vsebine za vodstvo šole) in tudi s posamezniki/kolektivi drugih šol, ki s svojimi bogatimi strokovnimi izkušnjami in delovanjem v VI procesu pomagajo širiti primere dobrih praks. 

 

Prizadevamo si krepiti strokovno moč našega kolektiva, da bodo posamezniki in/ali skupine zmožni/zmožne svoje strokovno delo dvigniti na raven profesionalnega argumentiranja vzgojno-izobraževalnega dela z učenci. S tem gradimo na zaupanju učencev, staršev in drugih javnosti v kakovost VI procesa na centralni in podružnični šoli, hkrati pa za kulturo in vzajemnost komunikacije med partnerji v pedagoškem trikotniku.

Naj bo šolsko leto, ki je pred nami, varno in uspešno, da se bomo ob zaključku veselili naših skupnih uspehov. 

 

 

Kolektiv OŠ Griže in POŠ Liboje z ravnateljico Marijo Pavčnik

 

 

Dostopnost