PLETEMO NITI MREŽE S SRCEM IN GLAVO

V četrtek, 16. 11. 2023, smo učenci in učitelji OŠ Griže preživeli zanimiv in razgiban dan. Potekal je namreč celostni kulturni dan v sklopu že 13. UNESCO projekta, ki nosi naslov Pletemo niti mreže s srcem in glavo. Vodja letošnjega projekta je gospa Tamara Potočnik, vsi učitelji, ki pa so pripravili delavnice na ta poseben dan, pa so želeli učence spodbuditi, da razmišljajo o šoli kot o prostoru, kjer vladata strpnost in nenasilje. Kako jim je to uspelo, si preberite v nadaljevanju.

Učenci od 6. do 9. razreda so bili razvrščeni v različne delavnice, pri katerih se je veliko dogajalo. Ena izmed delavnic je bila tudi novinarska, in sodelujoči učenci smo obiskali vsako delavnico in zbrali vtise učencev ter učitelje povprašali o poteku njihove delavnice.

V GLASBENI DELAVNICI, ki jo je vodila gospa Zala Golob, so se učenci preizkušali v glasbenih igrah ter igranju inštrumentov, pri čemer so stkali nova prijateljstva.

BRANJE S TERAPEVTSKIM PSOM je predstavila gospa Polona Jelen. Učenci so spoznavali terapevtsko delo s psi prek društva Tačke pomagačke. Labradorka Lava in njena lastnica Mojca sta praktično prikazali različne poklice reševalnih psov. Na koncu so učenci rešili učni list in izdelali knjižne kazalke v obliki kužka.

V delavnici KDO BOM, KO BOM VELIK, ki jo je vodila ga. Biljana Milanković, so učenci razmišljali o svoji prihodnosti, pomenu prijaznosti in odnosih z drugimi. Ustvarjali so plakate z idejami o vsakodnevnih nasvetih in širjenju dobrih dejanj.

Ga. Vesna Navodnik Ocvirk je v delavnici MOJE ROKE MOJA POT spodbujala učence k prepoznavanju prednosti in izzivov, postavljanju ciljev ter risanju rok, ki simbolizirajo preteklost in prihodnost. Cilj je bil sprostitev in poglobitev vase.

V STOPMOTION DELAVNICI, ki jo je predstavila ga. Polona Čmer, so učenci spoznavali svet stopmotion animacije in ustvarjali 30-sekundne videe, spodbujajoč njihovo kreativnost brez šolskega pritiska.

Ga. Amela Osmić je vodila KUHARSKO DELAVNICO, kjer so učenci sodelovali pri pripravi pic in marmornega kolača, krepili so sodelovanje in solidarnost.

Na ŠPORTNIH IGRAH, ki jih je vodil g. Sašo Kač, so učenci razvijali fizično aktivnost, medsebojno sodelovanje, aktivno preživljanje prostega časa, druženje in fair play v sproščenem in zabavnem vzdušju.

Marko Šavc je v delavnici STORYTELLING THROUGH COMICS usmerjal učence pri ustvarjanju stripov na temo UNESCA s pomočjo programa Pixton, s ciljem ustvariti čim boljše stripe.

V delavnici KULTURNO PO ANGLEŠKO, ki jo je vodila ga. Valentina Uplaznik Tičič, so se učenci pogovarjali o ameriškem prazniku Thanksgiving in različnih konfliktih med narodi. Sodelovali so v igri Kahoot, reševali učne liste in izdelovali plakate.

Mentorica ga. Julija Lubej je v delavnici MOJI VIRI MOČI spodbujala učence k sproščenemu raziskovanju lastnih virov moči in gradnji pozitivnih odnosov.

V delavnici LOGOTIP ZA ZASTAVO O PRIJATELJSTVU, ki jo je vodila ga. Karmen Hrastnik, so učenci oblikovali logotipe za zastavo prijateljstva, spodbujajoč njihovo ustvarjalnost.

Ga. Nuša Vešligaj je v PISANJU PESMI usmerjala učence k razmišljanju o miru, strpnosti in solidarnosti skozi pisanje pesmi.

Ga. Breda Bračko je vodila delavnico RISANJA MANDAL, kjer so učenci izražali ustvarjalnost in se sproščali.

Na delavnici SPOZNAVANJE VREMENA, ki jo je vodil g. Andrej Gregorčič, so učenci spoznavali osnove meteorologije.

Ga. Valentina Kovač je v TANGRAM DELAVNICI predstavila tangram (sestavljanka, ki vsebuje sedem delov, ki so osnovni geometrijski liki in z njimi sestavljamo različne figure). Na delavnici so bili učenci spodbujeni k vizualizaciji likov in razmišljanju na drugačen način.

 

VTISI UČENCEV

Nekateri učenci so poudarili, da je bil dan zelo prijazen do sveta, še posebej so uživali v glasbenih igrah in pisanju priredb pesmi “Daj se nasmej”. Naučili so se novih načinov, kako pomagati ljudem. Navdušeno so se poglabljali v delo s terapevtskimi psi. Bilo jim je všeč, ko so spoznali labradorko Lavo in njeno lastnico, ki sta praktično prikazali delo terapevtskih psov. Naučili so se, kako skrbeti za psa in o pomenu pasje poslušnosti. Všeč jim je bil pogovor o svoji prihodnosti, pomenu prijaznosti in odnosih z drugimi. Nekateri so izpostavili, da so se naučili razmišljati o svoji prihodnosti in izdelati plakate z idejami o vsakodnevnih nasvetih. Navdušeno so se lotili ustvarjanja stopmotion animacij, kar jim je omogočilo izražanje kreativnosti brez šolskega pritiska. Uživali so v sodelovanju pri pripravi pic in marmornega kolača, pri čemer so izpostavili tudi željo po več podobnih urah. Poudarili so sproščeno in zabavno vzdušje pri različnih športnih dejavnostih. Prav tako so uživali v izdelovanju stripov. Pri ustvarjanju logotipov za zastavo prijateljstva jim je bilo všeč, da so izražali svojo ustvarjalnost in izrazili željo po več podobnih urah. Tudi literarno delavnico so opisali kot dobro, saj spodbuja razmišljanje o miru, strpnosti in solidarnosti. Celoten dan so učenci doživeli kot pozitivno izkušnjo, kjer so se sprostili, uživali in se učili na drugačen način.

Pripravila: Sabina Jevšenak

 

 

Dostopnost